zaterdag 10 augustus 2013

23: Van Born naar Windraak

Vol goede moed weer aan de wandel. Vandaag zou ik aankomen bij mijn familie in Geleen. En Engelien zal spoedig arriveren, om mij te vergezellen op onze Camino. Al vroeg liep ik door Sittard heen. Weinig mensen op straat, Verlaten bijna. Ook hier droeg de leegstand van vele winkels niet bij aan een gezellig stadscentrum. Onderweg even gestopt voor een bakkie thee en later nog een bezoek aan de St. Michielskerk waar ik heb staan genieten van de schoonheid ervan. Verder maar weer, de bulten in. Onderweg naar Windraak liep ik door de velden die mij herinneringen brachten aan mijn jeugd. Dit waren de velden waar ik met mijn oom Drees ook doorheen liep. Ik was toen een broekie. Het voelde als thuiskomen. Mijn humeur was weer top. Onderweg nog een leuk berichtje gehad van Ruben, dat was ook goed. Ik kwam tegen het eind van de ochtend aan in Windraak en wachtte op mijn neef die mij daar kwam halen. Spoedig zat ik in Geleen en niet veel later was Engelien ook gearriveerd. Het was een blijds weerzien met de familie en we werden behoorlijk in de watten gelegd. Waarvoor mijn dank. Dit had ik absoluut niet willen missen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten