zaterdag 12 april 2014

36: Van Givet naar Haybes

Goed uitgerust weer op pad. Na een kamer in een hotel te hebben betrokken ben ik even het stadje in geweest om wat te eten. Daar kwamen twee , na later bleek Nederlandse pelgrims binnen. Zij zaten in hetzelfde hotel. We hebben wat woorden gewisseld. Een ontbijtje, de pelgrims die ik gisteravond ontmoette in een restaurant, heb ik niet meer gezien. Vandaag niet de bulten in maar de oevers van de Maas volgend. Net buiten Givet zag ik een wandelaar. Enige tijd later kwam ik hem tegen. Hij was even de weg kwijt. Het was een Belgische pelgrim uit Brecht. We liepen samen een tijdje op. Bij een splitsing gingen we elk ons eigen weg. We treffen elkaar vast nog wel een keer.Ik ging over de oostelijke oever en hij nam de ander kant. Na het dorp Ham-sur-Meuse kwam ik voor een groot hek te staan. Terugkeren was geen optie dus onder het hek door. Uiteindelijk eindigde dat op een vuilstort, maar via een steile gruis bedekte helling kon ik toch weer op het fietspad langs de Maas komen.  Voor mij werd het een slechte dag. Eenmaal in Fumay aangekomen, nergens plek! Dus verplicht weer terug naar Haybes. Daar waren 3 van de 4 overnachtingsplekken vol. Er is dit weekend een wielerspektakel aan de gang en dat zegt genoeg. Afijn zo'n 7 km extra gelopen om slaapplaats te vinden. Dat is gelukt maar die 29,4 km voor vandaag hakt er wel in.
Givet

Ham-sur-Meuse

Haybes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten