zondag 13 april 2014

37:Van Haybes naar Rocroi

Na het debacle van gisteren maar weer op tijd weg. Wederom door Fumay, de Maas achterlatend omhoog de bulten in. Een pittige klim bracht me op een weg, een paradijs voor snelle motorrijders. De weg, die ik zowat in een streep kon volgen naar Rocroi, ging langs een toeristische route, een verdedigingslinie uit voorbije oorlogen.  Af en toe wat spatjes gehad. Niet koud. Een lekker mentosje en daar ging m'n tand. Stuk eraf! Gelukkig geen pijn dus dit laat ik later thuis wel fiksen. Voortaan niet meer aanschaffen die bende. Het is Zondag dus lekker stil langs de weg. Het viel me reuze mee. In Rocroi aangekomen, eerst maar een slaapplaats regelen. Straks maar door het stadje heen. Misschien kom ik nog meer pelgrims tegen.
Fumay

Monumentje uit de oorlog
Doorgang fort Rocroi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten