zaterdag 29 april 2017

105: Van Roncesvalles naar Larrasoaña

op weg naar Larrasoaña
Om 6 uur werd het licht aangedaan. Bijna 400 pelgrims werden op die mannier te kennen gegeven om aan de dag te beginnen.
Pelgrimsmaaltijd gisteravond, overigens, met een heerlijke forel op het menu, was in het naastgelegen restaurant. Daar was ook het ontbijt vanochtend. En daar gingen ze dan, een kudde pelgrims, enigszins hersteld van de loodzware dag van gisteren, richting Pamplona.
Onderweg genoeg gelegenheid om wat te nuttigen. Bij een zo'n gelegenheid zat ik aan een tafel met een Koreaanse vrouw van middelbare leeftijd. Zij vroeg me waar ik vandaan kwam en vertelde dat zij uit Seoel kwam. Verder kwam haar engels niet. Ik zei tegen haar dat mijn vader in de Koreaanse oorlog had gevochten. Dat moest even indringen. Plots stond ze op en met buiging zei ze "thank u very much to your father". Dat maakte zoveel indruk. Ik was er behoorlijk door geraakt.
Nu ben ik in een albergue. Ga zo het dagelijkse ritueel afwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten