zondag 30 april 2017

106: Van Larrasoaña naar Zariquiegie

aanloop Pamplona
Om half 5 begon de eerste pelgrim al met opstaan. Waardeloos! Veel makke schapen in één hok, die volgden, oftewel slapen is er niet meer bij. Gisteravond was een hele gezellige avond, met een prima diner en goed gezelschap. Deze keer vroeg gegeten zodat je ook vroeg naar bed kon. Het was koud! Door al dat gedonder in de vroege ochtend moest ik ook vroeg op pad. Half 7 was ik al op weg. Geen ontbijt en ontzettend last van mijn knie. Al dat afdalen vroeg zijn tol. Vlak voor Pamplona belde ik Engel op om haar te vertellen dat ik ging kappen met de tocht. Na een opbeurend telefoontje toch maar verder. Een diclotje erin en twee paracetamol, op aanraden van Engel, en door.
de citadel
In Pamplona een 'café con hielo' genomen en een bocadillo. Toen verder gegaan. Afijn na 30 km een albergue gevonden en in de rust gegaan.
Wat een telefoontje al niet kan doen.
Moreel is weer hoog en de zin om door te gaan ook.
Dank je Engel!


in de kathedraal Pamplona

Geen opmerkingen:

Een reactie posten