zondag 12 april 2015

69: Van La-Chapelle-en-Lafaye naar Saint-Georges-Lagricol

Opgevangen worden in de oude pastorie. Ruimte voor 6 maar ik ben nog immer alleen. Zelf een potje koken, wasje doen, wijntje drinken. Na een dag als gisteren was het snel bekeken. Alles gereed voor de volgende etappe. Ik wijk finaal af van de eigen planning. Ik neem de "Chemin Jacquaire par la Voie Bolène" die duidelijk is aangegeven met de al eerder beschreven balisage. Scheelt een dag! Rustig opgestaan en me klaargemaakt voor de dag. Nog even gedag gezegd bij dhr Jolly, die mij zo goed ontvangen had. Meteen de hoogte in naar Montarcher. Wat een a-dem-be-nemend uitzicht. Was al die moeite dus niet voor niets geweest. Door mooie dalen met regelmatig een klimmetje, veel door velden en bossen gelopen. Op enig moment zat ik ergens in het bos even te rusten. Komt er een oud mannetje aanlopen. Nam naast mij plaats en begon te vertellen. 80 jaar oud en z'n hele leven al houthakker geweest. Vertelde over andere pelgrims die hij al ontmoet had. Heel ammusant. Hij stond op en verdween weer. Ik was op de een of andere manier geraakt door zijn aanwezigheid. Het gaf mij "courage".In de middag al warm gegeten omdat op het eindpunt alles dicht is. Goed onderkomen waar even later twee Franse pelgrims arriveerden. Fietsers. Lekker kunnen beppen over routes etc. Nu een biertje en op tijd erin. We naderen Le-Puy.
Het uitzicht vanaf Montarcher
Montarcher
Ik koos voor rechtsaf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten