maandag 6 april 2015

63: Van Paray-le-Monial naar Marcigny

Gisteravond met een hele club Fransen getafeld. Gewoon lokale hap. Een soort lasagna maar dan zonder deeg. Overigens erg smakelijk. Leuk kunnen communiceren met een viertal tafelgenoten, allen ouder dan ik maar wel duidelijk geïnteresseerd in wat ik deed. En dat ging goed, zo op z'n Frans. Vandaag weer met een wolkenloze hemel op pad. Koude bries in je nek maar met een goed gevoel. Gisteren nog een oude kapelaan gesproken die mij verder hielp naar t juiste adres. Hij zou voor mij bidden zei hij. Het voorjaar staat op ontluiken. Spechten ratelen er op los. Diverse herten, een tegemoet komend konijn die mij pas laat zag en rap het hazenpad koos. Ik liep lang over een relatief vlak gedeelte. Wel hoog, maar goed. Aan het eind zag je het langzaam veranderen. De serieuze bulten komen er aan. In Marcigny aangekomen, is daar een grote kermis aan de gang. Gelukkig heb ik in mijn onderkomen daar geen last van. Deze B&B is gevestigd in een aardig chateautje. Straks het stadje in voor een biertje en een repas.
Basiliek bij Paray-le-Monial
Er loopt echt een ree
De bulten komen eraan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten